Jeszcze chce mi się chcieć.
Blog Jazona
 
strona główna · działy · tagi · o autorze · szukaj · Polacy.eu.org  
 

Polska2012.02.02 18:53 19:01

Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan

 

Pytanie Jana - dlaczego mam być dumny, że jestem Polakiem?!!

 
Ja bym poprosil o podanie paru waznych powodow dla ktorych Polak powinien byc dumny, ze jest Polakiem. Mieliśmy Janie już z sobą nie dyskutować.

 

Przytaczam państwu w całości koment Jana na naszym portalu

Re: Koleżanki i koledzy internauci.     
Jan, 2012.02.02 o 14:47

Ja bym poprosil o podanie paru waznych powodow dla ktorych Polak powinien byc dumny, ze jest Polakiem.

Jak do tej pory nie udalo mi sie znalesc takich argumentow. Niestety znalazlem argumenty swiadczace
o przeciwienstwie tego twierdzenia. Jednym z nich przykladowo sa polskie rozbiory,do ktorych przyczynili sie sami Polacy po przez charakteryczna swoja prywate, pijanstwo, warcholstwo i pieniactwo.Trudno znalesc inny narod w ktorym byloby tak duzo zdrajcow. Tradycje Targowicy przetrwaly do dzis.Kolejnym przykladem jest Powstanie Warszawskie gdzie rzad londynski zajety prywata i walka o stolki odpowiada za niepotrzebna smierc tysiecy powstancow do ktorej sie przyczynil. A kolaboracja polskiego rzadu z Hitlerem w sprawie rozbioru Czechoslowacji czyli wbicie Czechom "noza w plecy".Polacy byli wtedy tak zachlanni, ze zajeli tereny dochodzac pod granice wegierska i Hitler musial upomniec polskie wladze zeby te zgodnie z umowa cofnely sie do ustalonych z wladzami hitlerowskimi pozycji. Na czarnej liscie znajduja sie polskie obozy koncentracyjne po 1945 roku w ktorych zostalo zabitych wiele tysiecy ludzi.
Polskie zlodziejstwo stalo sie polska wizytowka w swiecie.Po otwarciu granic i rynku pracy w Anglii EU dla Polski statystyka kryminalna w ciagu roku zostala ostro poprawiona przez Polakow- emigrantow. Polacy znalezli sie w czolowce kradziezy aut, handlu narkotykami i rozbojow.Robilo mi sie przykro kiedy odwiedzilem moja kolezanke w Londynie, ktora jest tlumaczem przysieglym jezyka polskiego i opowiadala mi swoje przezycia z odwiedzin w wiezieniach angielskich gdzie siedza Polacy. Chyba zupelnie bez powodu nie wzielo sie powiedzonko w USA- "glupi jak Polak". Przyklady mozna mnozyc i jest ich o wiele wiecej niz stron pozytywnych.
Prosilbym wiec o wiecej obiektywnosci i samokrytyki bo duzo powodow do dumy nie ma.

Powstrzymam sie od podejrzen co do internauty Jana - kto zacz?!! Wiem, że jest mni nie po drodze z Janem i mieliśmy już nie dyskutować. Po przerwie jednak odzywa się nadal. Dlatego powstrzymam się od osobistych tłumaczeń dlaczego koń nie jest garbaty. Znalazłem list - wiersz Polaka z Australii pod tytułem  - Jestem dumny, że jestem Polakiem. Dlatego w tej formie postanowiłem odpowiedzieć Janowi. Potraktowałem to nowym artykułem ponieważ myślę, że warto.

Jestem dumny, że jestem Polakiem

Choć mym krajem jest dzisiaj obczyzna

I choć wcale nie jestem cwaniakiem

To mym hasłem jest Bóg, Honor, Ojczyzna

I jestem dumny, że jestem Polakiem!!!

Czasem może ze łzami i w męce,

Często z sercem rozdartym szarpakiem,

W zawierusze wojennej, udręce

Jestem dumny, że jestem Polakiem!!!

Polski żołnierz zraniony śmiertelnie,

W obcej ziemi umierał pod krzyżem,

Choć zdradzony, zachował się dzielnie,

I był dumnym, że był Polakiem!!!

Chociaż często łzy oczy przysłonią,

Tęsknię patrząc za lecącym ptakiem,

Ojczyznę kocham z wyciągniętą dłonią,

I jestem dumnym, że jestem Polakiem!!!

Krzyż na mej szyi zawieszony przez Mamę,

W moim życiu jest najważniejszym trakiem,

Kocham krzyż ten i nieżyjącą Matkę,

I jestem dumnym, że jestem Polakiem!!!

Na kolana próbowano mnie powalić,

Wiele razy gdy szłem życia szlakiem,

Ale Ty Boże nie chciałeś im pozwolić,

Więc jestem dumnym, że jestem Polakiem!!!

Do Ciebie Matko ręce swoje składam,

Wdeptany, zmęczony sił już brakiem,

Wiary swojej i Ojczyzny nie oddam,

I jestem dumnym, że jestem Polakiem!!!

Wiele znaków mnie w życiu uczono,

Lecz znak krzyża jest moim znakiem,

Tyle razy Polaków oczerniano,

A ja jestem dumnym, że jestem Polakiem!!!

Gdy ktoś Ojczyznę mą oczernia,

Zęby mocno zaciskam z niesmakiem,

I tyle mam mu do powiedzenia:

Ja jestem dumnym, że jestem Polakiem!!!

Jeśli zły ktoś pluje na tę świętą ziemię

I olewa ją rzezanym siusiakiem,

Nie przestraszę się tego cierpienia

I jestem dumnym, że jestem Polakiem!!!

Dlatego warto, by każde polskie dziecko

Wiedziało dobrze, kto jest strasznym łajdakiem,

I Żydom stale powtarzać bohatersko:

Ja dumny jestem, że jestem Polakiem!!!

Z poważaniem T.K.- Australia- 2 IX 2004 Nasz Dziennik

Jan - Ty tego nie zrozumiesz!!!

 

 
 
Bóg, Honor, Ojczyzna. 

 
6200 odsłon  średnio 4,7 (3 głosy)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować   
Tagi: Australia, Wiersz, Obczyzna, Żołnierz, poniewierka, żyd, Bóg, Honor, Ojczyzna, T.K.Dumny Polak.
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.02 o 20:02
Zapomniałem - Pozdrawiam tego pana z Australii i życzę wszystkiego najlepszego. Szkoda, że tylko inicjały są podane. Może jednak ktoś z czytających nas przekaże pozdrowienia temu POLAKOWI. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
[...]   
A.B.C., 2012.10.13 o 18:57
[komentarz usunięty na żądanie Autora/Autorki]
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 00:05
Bitsay.
Ja Jana jakoś bardzo szybko "rozpracowałem"- nazwijmy to delikatnie - wydaje się inny. Jak już kiedyś pisałem. Pewnych rzeczy Polacy nie robią, nie piszą w ten sposób, myslą inaczej. To trudno podrobić - mnie szybko ktoś taki rzuca sie w "oczy". Bitsay, właśnie łza w oku. Ja miałem łzy w oku pisząc, przepisując ten tekst. Wczułem się w człowieka to piszącego, chciałem go już dzisiaj zaprosić do siebie. Jana wprost przeciwnie, gorycz, antypolskośc, inne podejście do wszystkiego - czysta gazeta wybiórcza. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
[...]   
A.B.C., 2012.10.13 o 18:57
[komentarz usunięty na żądanie Autora/Autorki]
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Adam39, 2012.02.03 o 05:24
Zenek, co i jak można odpowiedzieć człowiekowi wyraźnie nie lubiącemu Polaków. Ja odpowiem trawersując wypowiedź tych uważających się za mądrzejszych: Widocznie Jan wraz z mlekiem matki przejął nienawiść do Polaków. Wolno mu nie lubić Polaków, tak jak mnie wolno za to nie lubić Jana, obojętnie jakiej nacji by nie był.
Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 10:12
Adam39.
To tak jak żydowi wytłumaczyć, że nie ma racji w sprawie np hucpy w Jedwabnem. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 10:09
Bitsay.
Myślę, że Jan chciał mnie wciągnąć w długą paplaninę. Rzucił kilka punktów i tłumacz się od Mieszka I go. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Joe Chal, 2012.02.03 o 10:48
Kolejnym przykladem jest Powstanie Warszawskie gdzie rzad londynski zajety prywata i walka o stolki odpowiada za niepotrzebna smierc tysiecy powstancow do ktorej sie przyczynil'

Niestety z tym twierdzeniem nie moge sie zgodzic!.

Gdyby nie powstanie Warszawskie, ktore pokazalo naturalny ruch narodowo-wyzwolenczy Polakow patriotow a zginelo ich okolo 200 tys w czasie wojny i pewnie drugie 200 tys odnioslo rany to po wojnie i tak i tak ruscy razem z kolaborantami wymordowaliby ich wszystkich a tak przynajmniej zgineli wiedzac, ze robia to dla swojej Ojczyzny.

Ja kocham Polske i jestem gotowym oddac dla niej to co najdrozsze w moim zyciu.

Joe Chal
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Joe Chal, 2012.02.03 o 11:21
Wielokrotnie wstawialem sie za polakami znajdujacymi sie w wiezieniach i The Villawood Immigration Detention Centre.

Mozna byloby zrobic wiele wiecej dla uwiezionych i przygotowanych do deportacji, gdyby Polski Konsulat w Sydney chcial sie zaangazowac i wspierac moje dzialania.

Kiedy do nich dzwonilem to konsul odpowiadal mi "My do tych spraw sie nie wtracamy, to nie sa nasze sprawy" z wscieklosci im odpowiedzialem "To po co tam lobuzy siedzicie? To sa tez Polacy i im macie obowiazek pomoc"!.

Przez dlugie lata 80-siate i 90-siate nikt z Konsulatu RP w Sydney nie chcial ze mna rozmawiac.

Ja sie nie poddam nigdy i bede walczyl o kazdego polaka bo tak jest w moim sercu i tak przyzekalem swoim wyborcom, kiedy kandydowalem na Senatora RP okregu 12-tego.

Joe Chal
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 12:06
Joe Chal.
O ile ja wiem to Polska nie posiada MSZ a tym samym POLSKICH konsulatów. To wszystko jest obsadzone przez wrogów Polski i Polaków, dlatego taka reakcja a nie inna. Dla jasności tematu, podam cytat który sobie zapisałem .
'Nadzwyczajna podkomisja sejmowa do spraw oceny kadr w MSZ - ministrem był wtedy żydek Olechowski.Jeden z jej członków tak ocenił ministerstwo. Obce obywatelstwo, kontakty z obcymi służbami specjalnymi, pogarda dla obywatela polskiego, zakaz mówienia po polsku w polskim urzędzie, pogarda dla historii Polski, oderwanie od jej problemów....." z książki pana Henryka Pająka - Piąty rozbiór Polski str 125
Czyli nic się nie zmieniło. Pełna okupacja trwa. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Paweł Tonderski, 2012.02.03 o 12:34
Któryś z polityków kiedyś powiedział znamienne słowa, że Polska nie może być krajem antysemickim, ponieważ ich wszyscy Ministrowie Spraw Zagranicznych po 1989 roku mieli żydowskie korzenie. :)

Kilka miesięcy temu czytałem na stronie MSZ zalecenia tego ministerstwa dla programu edukacyjnego przewidzianego w polskich szkołach, który ma być wprowadzony w Polsce, ten program był przygotowywany dla Polski pod kontrolą i jurysdykcją żydowskich organizacji między innymi Nigdy Więcej, o tym, aby polskie dzieci w szkołach były nauczane o tym, że w obozach koncentracyjny mordowano tylko i wyłącznie żydów i że w nich wymordowano ok. 6 mln żydów europejskich chociaż już wiadomo, że te liczby nie są prawdziwe.

Już nawet w Auschwitz w tamtejszym muzeum napisali, że w tym obozie wymordowano około miliona żydów europejskich, a więc to i tak duży postęp, bo jeszcze niedawno było tam napisane, że w tym obozie wymordowano ponad 4 mln żydów... No ale nasze dzieci i tak muszą się uczyć kłamstwa i to za pośrednictwem i bezpośrednią dyrektywą sporządzoną przez nasz niby polski MSZ. :)

To jeszcze było przed wyborem Radka Sikorskiego na to stanowisko, no ale on wszystkie swoje decyzje konsultuje ze swoją zona panią bodajże Apfelbaum.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 12:38
Paweł.
Oczywiście to są pogrobowcy żydokomunofaszystów, to jest ciąg rodowy antypolski. To towarzystwo nadaje się w komplecie do wyrzucenia na bruk. To są jaczejki żydowskie w całym świecie arabskim pod szyldem Polskiego MSZ. Nie tylko MSZ z radkiem, to wszystko jest do wyrzucenia. Zobacz co pisze Bitsay z Kanady. Tam dzieci tego wszystkiego uczą legalnie w szkołach, łącznie z polskimi obozami zagłady. Słyszałeś jakiś protest tych wszarzy osadzonych na urzędach. A małych żydków w szkołach uczy się od małego nie nawiści do Polski i Polaków, zapewne nie tylko. A tutaj pieprzą o tolerancji o prawdzie o zasadach. Dziadostwo stu procentowe- parchy. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
[...]   
A.B.C., 2012.10.13 o 18:57
[komentarz usunięty na żądanie Autora/Autorki]
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 16:54
Bitsay.
Czyli jak pisałem , chyba Leszkowi. Polska nie ma konsulatów Polskich za granicą tylko żydowskie. Bo konsula Polskiego jest obowiązkiem walczyć o prawdę, o dobre imie Polski. Dobrze, że piszesz na te tematy. Bo co innego gdzieś tam, coś wyczytac, a co innego wiadomości od Ciebie z pierwszej ręki. Trochę wiemy na te temqaty, dlatego "walczymy" z kłamstwem i oszustwem jak potrafimy. Mysle, że się nie wymądrzam, bo nie jestem ani historykiem, ani naukowcem. Jestem normalnym Polakiem który zainteresował sie tymi tematami, dzieki żydom nas szkalującym. To tyle. Można śmiało stwierdzic, ze wszyscy mordercy Polaków i wszelkiej maści kolaboranci piszą nam nową historię za wiedzą i zgodą okupantów Polski. Pozdrawiam
Ps. Jak raz otwieram książkę pana Łysiaka "Rzeczpospolita kłamców - salon". czytam na początku - Pamięci Zbigniewa Herberta książkę tę poswięcam. "niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda
dla szpiclów katów i tchórzy (.....)
i nie przebaczaj zaiste nie w twojej mocy
przebaczać w imieniu tych których zdradzono o świcie"
Zbigniew Herbert, "Pan Cogito" oraz
"Nie masz ze złymi pokoju" Jean de La Fontaine.
Ja wierzę tym ludziom. Nikt mi tego nie wciska na siłę, bo wiem, bo czuję, że to oni mają rację. I nie jest istotne który jest żydem, Polakiem itd. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 18:03
Bitsay.
Przed chwilą znalazłem to, poczytaj - Izraelski system nauczania terroryzmu - +stopsyjonizmowi.wordpress.com
Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 11:52
Joe Chal.
Zgadzam się z takim podejściem do Powstania. Ci ludzie zginęli nie pokonani. A tak wymordowaliby ich żydzi opiewani potem przez Szymborską. Jak pisałem, jest nagonka żydostwa światowego na Polskę i Polaków. Uruchamia sie ścierwa ludzkie tzw kultury i sztuki typu Grossy i wciska nam dziecko w brzuch. Ja mówię wprost, won parchy od dobrego imienia Polski i Polaków. Oni myslą, że jak się poodznaczają to będą kimś. Polacy się śmieją z tych durni odznaczających i odznaczanych. myślę, że najlepiej przedstawił tych wszystkich parchów pan Łysiak w książce Rzeczpospolita kłamców - Salon. Sam tytuł mówi wszystko. Pozdrawiam serdecznie i witam na naszym portalu.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Krzysztof J. Wojtas, 2012.02.03 o 11:20
Zenku

Daj temu człowiekowi, jesli inteligentny, do przeczytania Cywilizację Polską.
Po to nad tym już kilkadziesiąt lat siedzę, aby sobie wytłumaczyć, dlaczego napawa dumą przyznanie się do polskości.

Jest faktem, że musimy zrzucić z siebie jarzmo różnych narzuconych barier - w takim samym stopniu ze strony judaistów, jak i KRK, ale i innych.
Bo trzeba też zapytać - co KRK daje Polsce i Polakom, a nie tylko, że nie wolno nic złego powiedzieć, bo to Kościół święty i potulnie słuchać oszołomskich biskupów.

Ale jeśli zrozumiemy istotę polskości - to jest to najpiękniejsza idea współżycia oparta o Prawo Miłości, jaka istnieje.
To może być dar dla świata. Wzór do naśladowania.

I dlatego wszelkie szuje tak zaciekle nas atakują.
A ja bardzo boleję nad tym, że jest sporo osób, które w dobrej wierze, szukając polskości - niszczą ją w myśl zaleceń KRK.

Tylko prezentując CP - możemy się temu przeciwstawić.
Trudna to rola i niewdzięczna - ale tak trzeba.
"To kwestia smaku".
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Piotr Świtecki, 2012.02.03 o 11:58
Kolejny raz się zastanawiam - co to za "KRK"?
Bo to nie jest ten Kościół, który znam ja.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 12:18
Krzysztof.
Z kwesią smaku można dyskutować z gościem który chce danie spróbować. A jeśli on nie chce; nie, bo nie. To jak go przekonasz. Myślę, że normalni ludzie na swiecie się z tym zgadzają, chcą normalnie życ, pracowac, wychowywac dzieci. Tylko mafia rządząca krajami, światem nie jest tym zainteresowana, wprost przeciwnie. Z dwóch byków zrobią małżenstwo. I takie coś nawet nie wstydzi sie pieprzyć o tym w telewizjach. On jak zechce poczytac to sam wszystko znajdzie. Jeśli zabiera głos to wie o czym piszemy cały czas . Chce tylko wbić klina, aby to wszystko rozsadzic. Jak wiesz Krzysztof, nie ze mną te numery. Ten wiersz "starego" weterana mówi wszystko. Tylko trzeba umiec, chcieć czytac. Umiec wczuć sie w te słowa, a tym samym w jego miłość i szacunek do Mataki i do Matki Ojczyzny. I to jest wielki, acz normalny Polak. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Paweł Tonderski, 2012.02.03 o 12:35
Co do pana Jana, to wydaje się mnie, że ten pan jest zwolennikiem komunizmu i przewodniej roli Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich. No ale mogę się mylić.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 12:42
Paweł.
Nie mylisz się. Ten pan jest w nurcie Orwela, michnikoidów płynących z nurtem zdechłych ryb. Kołchoznicy tak mają. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Krzysztof J. Wojtas, 2012.02.03 o 12:40
Zenku

Ja ci tylko zwracam uwagę, że z inteligentnym człowiekiem - da się podyskutować.
A jak ktoś mówi - "nie, bo nie", to jedynym argumentem jest kopnięcie go w... poniżej pleców.

I tego trzeba się nauczyć.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 12:47
Krzysztof.
Dlatego napisałem na samym początku art. że my już jesteśmy po pierwszym starciu. Ten pan Jan się wycofał i nie było sprawy. Obecnie odżył i jak widzisz nie podejmowałem z nim dyskusji, tylko odpowiedziałem wierszem miłości tego Polaka z Australii. Gdybym zrobił inaczej, to musiałbym się denerwować, a po co? Niech idze sam własną czy wytyczoną mu drogą. Pozdrawiam.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan   
Jan, 2012.02.03 o 13:53
Witam was serdecznie.
Sprawdziła się moja teza dotycząca waszej postawy i sposobu myślenia.
Wystarczyła mała prowokacja, oparta jednak na podaniu konkretów, żeby wywołać skowyt osób, które wykazały swoją naiwność i dziecinny sposób myślenia.Czytając wasze wczesniejsze publikacje i komentarze miałem wiele uwag i wątpliwości.Teraz potwierdziliście swoim zachowaniem moje przypuszczenia.
Nie bede rozwijał tu nadmiernie mojej krytyki bo nie jest to moim celem i w konfrontacji z waszą pokazaną postawą bezsensowne. Podpowiem wam jedynie, że w zachowaniu każdego człowieka
najważniejszy jest obiektywizm, próba neutralnej oceny wydarzeń i umiejętność samokrytyki.
To co wy prezentujecie graniczy nawet z fanatyzmem i glupawym samonakrecaniem sie.
Wasze zachowanie to bardzo czesto naginanie interpretacji wydarzen do wlasnych osobistych potrzeb ideowych a to juz powoli ukazuje proby swiadomego lub nie, nakrecania „jedynie słusznej propagandy“ znanej przykładowo z działań socjotechnicznych Gazety Wyborczej.
Osobiście myśle, że robicie to w większości nieświadomie nie zdając sobie sprawy z tego.
Jak sie czasem mówi - niektóre typy już tak mają :)
Jeżeli ktoś wyrazi się krytycznie o was lub o Polakach to natychmiast odzywa się u was wasze obrażone ego i zamiast merytorycznie i obiektywnie ocenić zarzuty, zachowujecie się jak małe obrażone dzieci. W każdej nacji są ludzie mądrzy i głupi. Są ludzie wartościowi i bydlaki.Ja w swojej ocenie wydarzeń nie kieruje się postawą lewicową albo prawicową. Stosowanie takiego filtru jest poprostu głupotą. Obiektywnej ocenie musi towarzyszyć logika, neutralność, stosowanie krytyki, poczucie etycznej i naukowej oceny oraz umiejetność przyjmowania krytyki, czego wam w większości brakuje.
Życze wam dużo energii w pracy nad sobą, nad własnym charakterem w procesie samodoskonalenia sie.
Jestem przekonany, że kiedyć zrozumiecie moje intencje i przekaz.

PS
Przekaz ideowy i krytyka nad społeczeństwem polskim dokonana kiedyś przez Mickiewicza czy Słowackiego do dziś nie jest zrozumiała przez wielu Polaków i to jest ten zasadniczy problem.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Piotr Świtecki, 2012.02.03 o 14:10
A można prosić o jakieś KONKRETY? Bo na razie to wyłącznie paniczne inwektywy. Całość zaś brzmi dziwnie znajomo...
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 14:45
Mufti.
Nie mów. Aż nie chciałem o tym samym wspominać. Jednak jeśli obaj o tym samym myslimy. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Leszek, 2012.02.03 o 14:09
7 minut po Twoim wpisie dałem Ci odpowiedź. poniżej
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 14:27
Jan.
No i co ja mam powiedzieć, że Polacy to swięci ludzie. Oczywiście, że nie. Co mam powiedzieć, że Polską rządziła i rządzi "agentura". I co mam powiedzieć, że rozbiory wymyślili Polacy, że powstańcy poszli świadomie odebrać sobie grupowo życie, że w Polsce sami złodzieje. Szkoda na to wszystko słów aby Co odpowiadać. Na te wszystkie tematy są masy książek. Co ja Ci mam udowadniać, że jeżeli w UK było tysiąc Polaków to w więzieniu siadziało pięciu, a jak jest milion to wzrosło przestępstwo ze wzgledów oczywistych. Nie chce mi sie pisać o takich bzdetach.
Ja wiem, że Polacy wobec wszystkich Narodów świata podczas IIwś zachowali się wzorowo. Wiem, że to te gnidy obecnie tworzą wydumaną historię, aby dokopać fałszem Polakom. Bo czym mo0gą sie pochwalić sovieci, czym mogą pochwalić się niemcy, czym mogą pochwalic sie żydzi , Anglicy, Francuzi itd. O tym wszystkim piszemy, spokojnie powoli. A nir Ty chcesz, aby Ci to wszystko wyłożyc jakims komentem - który zawsze będzie wycinkowy, niepełny. Szkoda na Ciebie słów człowieku i na twoje ogólniki.
Przedstaw jakiś konkret i mozemy dyskutować. Możliwe, ze będziesz miał rację. Tylko nie uogólniaj. Ja mam naprawdę ciekawsze zajecia niż dyskusja o rozbiorach. Jeśliś taki mądry to napisz kto i ile nam jest winny odszkodowan za rozbiory. Czy tylko my jesteśmy winni Niemcom i żydom i za co? Aaaa
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Leszek, 2012.02.03 o 14:00
skoro już awansowałem na pisarza kontrowersyjnego (i dobrze) i zostałem pochwalony za przedstawianie pewnych spraw z innej perspektywy, to teraz po kolei i bez emocji i przypisywania intencji, których nie znam:

"(...) polskie rozbiory,do ktorych przyczynili sie sami Polacy po przez charakteryczna swoja prywate, pijanstwo, warcholstwo i pieniactwo."

Prywata jest uniwersalna, choć są narody potrafiące wykazywać sie solidarnością. nam, jak mało komu, ona by się przydała, ale cóż, sami niebawem zobaczymy jak jest na prawdę. Pijaństwo to mit. Wuj żony z Kanady mówi, że tam nie widać pijanych ... bo ... wszyscy siedzą za kierownicą...

"Trudno znalesc inny narod w ktorym byloby tak duzo zdrajcow. Tradycje Targowicy przetrwaly do dzis."

Chyba już kiedyś tu o tym pisałem, ale powtórzę bo warto. Ojciec mojej Matki, dowódca oddziału AK na Augustowskim Lipowcu: zdradzony przez zastępcę, wywieziony wraz z córką-sanitariuszką na forty grodzieńskie i rozstrzelany. Dalszy kuzyn Ojca, p.o. dowódcy szefa WiN, aresztowany w Poroninie po zdradzie swej "prawej ręki", skazany na 4-krotną karę śmierci i zabity. Dużo jak na jedną rodzinę, prawda? A Solidarność? Co się z tymi ludźmi stało? A przedstawiciele moralnego autorytetu polskiej tradycji wąchający się z międzynarodową mafią? A prości inżynierowie rozmieniający na drobne dla prywatnego zysku informacje o złożach gazu łupkowego. A hordy lizusów robiący pod górkę kolegom z pracy, dla zysku? A polscy menedżerowie wyciskający jak cytrynę, mobbujący swoich pracowników i promujący donosicielstwo w sposób zaskakujący nawet dla zagranicznego zarządu korporacji w sposób nie znany w innych krajach? To się nam może nie podobać ale to są fakty. Oczywiście są i przykłady chlubnych zachowań. Podsumuję później.

"Kolejnym przykladem jest Powstanie Warszawskie gdzie rzad londynski zajety prywata i walka o stolki(...)"

Nie znam sprawy zbyt dobrze. PW było przemyślaną taktyką. Być może informacje o przegrupowaniu wojsk doszły z opóźnieniem, ale nie rozumiem np. czemu odmówiono korpusowi węgierskiemu, który chciał się przyłączyć do powstańców... Inna sprawa, że przywództwo PW to kilka osób a postawa powstańców (kilkadziesiąt tysięcy) daje powody do dumy. Generlnie arg. nietrafiony. Choć PW okazało się katastrofą. Ale ja jakoś jestem dumny z tego że jestem Polakiem właśnie dlatego, że mało kto pokazuje taką determinację w słusznej sprawie jak Powstańcy.

"A kolaboracja polskiego rzadu z Hitlerem w sprawie rozbioru Czechoslowacji czyli wbicie Czechom "noza w plecy"

Jeszcze przed rewelacjami rosyjskimi sprzed 2 lat, znajomy historyk z Krakowa mówił mi że Beck był agentem niemieckim. No tak, nasze rządy prawie zawsze były katastrofalne. Ale czy my mamy szukać powodów do dumy w rządach?

"polskie obozy koncentracyjne po 1945 roku w ktorych zostalo zabitych wiele tysiecy ludzi."

chyba komunistyczne?

"Polskie zlodziejstwo stalo sie polska wizytowka w swiecie.Po otwarciu granic i rynku pracy w Anglii EU dla Polski statystyka kryminalna w ciagu roku zostala ostro poprawiona przez Polakow- emigrantow. Polacy znalezli sie w czolowce kradziezy aut, handlu narkotykami i rozbojow"

Stan polskiego społeczeństwa jest nienajlepszy. Kiedyś dobrze to ujął w.red pytając ile można przyjmować cios za ciosem? Ale
- o wiele gorszymi przestępcami w UK są Jamajczycy i ... Szkoci. Generalnie najgorszą prasę mają czarni z gett.
- nie jest tajemnicą, że poprawa statystyk w Polsce wiąże się z wyjazdem mafii za chlebem. A gangstyerstwo jest wszędzie tam gdzie społeczeństwa toczy rak. W USA jest jeszcze gorzej


"glupi jak Polak".

coś w tym jest. Są głupsi i mniej wyształceni, ale beztroska Polaków znajdujących się w bardzo trudnym miejscu w Europie może denerwować. Warto przeanalizować co nas demobilizuje. Alkohol? Media? Ideologia? Czy to strach powoduje, że wolimy nie widzieć, nie wiedzieć?

"Prosilbym wiec o wiecej obiektywnosci i samokrytyki bo duzo powodow do dumy nie ma."
- obiektywizm? TAK. Przydałoby się go więcej.
ale...
- samokrytyka? NIE. Zauważmy, że większość zła jakie Pan Jan opisuje to przykład, który idzie z góry, zepsucie ryby idące od głowy. Któryś z naszych bardów pisał o skorupie na powierzchni i gorącej lawie w środku. Mamy od dawna przesiąknięte złem elity, do których czasem przedziera się jakiś elemenmt ożywczy. Ale i mamy pecha, że te prawsze elity często tracimy w konfliktach, demobilizowane przez ideologie (np. sarmatyzm, złota wolność), gnuśniejące w okresach pokoju, zamiast budować kraj na wypadek pogorszenia koniunktury, obrastające w niezasłużony tłuszczyk kosztem innych, idące na łatwiznę (przymykanie oczu na praktyki "arendarzy"), tracące krytycyzm i instynkt samozachowawczy, dające się podchodzić, a przez to alienujące się ze społeczeństwa, co wykorzystują agresorzy i potem jest tak, że "ręce za lud walczące lud sam poobcina"

W sumie jest pora na więcej realizmu by się zbyt łatwo nie rozczarować jak nasze słuszne i szczytne zamiary zawisną w powietrzu i nie zostaną poparte, ale trzeba też zauważać to co choćby i obcokrajowcy zauważają:
- jak nie wiesz jak coś zrobić, zawołaj Polaka,
- (dawniej) jak żona, opiekunka do dzieci, to Polka, bo wrażliwa, życzliwa i sumienna
- program komputerowy? Polak! Paweł Baran wymyślił internet (tłumaczyłem o tym niedawno tekst) a komputery apple - Steve Wozniak.
- Polak jako sąsiad to czesto gwarancja bezinteresownej pomocy a nie tylko uśmiechu.
- pomoc w potrzebie. Żeby nie lubić Żydów mieliśmy dobre powody, a kto ich najwięcej ratował mimo kary śmierci za to?
- pęd do życia. Kiedy Włosi maja ujemny przyrost amjąc więcej pieniędzy, u nas właśnie idzie do góry.
- umiłowanie wolności. Kopernik, który postawił się Kościołowi, demokracja, pierwsza konstytucja w Europie, Wiosna Ludów, za waszą i naszą, Solidarność 1980...
- może i jest letniość, ale też w stanie wojennym zginęło kilkaset osób a nie kilkaset tysięcy
- pracowitość. Nie czekamy z łapą wyciągniętą po zasiłek. Jak nie ma roboty w Polsce to jeździmy za granicę, rejestrujemy działalność, nie czekamy aż nam zrobią dobrze
- lojalność gdy nas dobrze traktują. W USA Polacy się jako tako odnaleźli w XXw i potrafili się zintegrować -- w przeciwieństwie do Żydów, Włochów, Irlandczyków, Czarnych czy Rosjam, Albanczyków itp. nie mamy tam swojej mafii (coć coś to mówi o rodzaju naszego patriotyzmu -- patriotyzm wartości a nie naszości)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 14:54
Leszek.
Sam widzisz napisałeś po zdaniu na te tematy i zajmujesz pół strony. A weż mu wszystko wytłumacz dokładnie ( domyślam sie zresztą, że nikt nie jest w stanie tego zrobić) aby nie miał się czego uczepić. Nie mogę pisać o Dumnym, uczciwym Polskim Narodzie odejmując od tego stu morderców, tysiąc złodzieji itd. Bo nie o to chodzi, a i tak Jan by się uczepił, ze morderców jest sto jeden. Albo sie to rozumie, albo nie. Dla mnie jest Polakiem ten pan z Australii i szlus, a nie Jan. On w tym wierszu napisał wszystko, a nawet więcej niż jest napisane, tylko trzeba to rozumieć. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan   
Jan, 2012.02.03 o 16:04
Witam jeszcze raz. To jest wlasnie odpowiedz. W ten sposob faktycznie mozna rozwinac dyskusje.Pare punktow jerdnak rozwine.

"(...) polskie rozbiory,do ktorych przyczynili sie sami Polacy po przez charakteryczna swoja prywate, pijanstwo, warcholstwo i pieniactwo."

Bedac w wiedenskim archiwum panstwowym mialem mozliwosc zobaczenia dokumentow z konferencji rozbiorowych Polski. W czasie konferencji padlo swterdzenie, ze cytat -" nalezy przeciac ten polski wrzod na mapie Europy zeby nie zarazal reszty kontynenu"
Wytlumaczeniem tych ostrych i niemilych slow jest fakt, ze stan polskiej szlachty to bylo zepsute bagno na niespotykana skale. Stan korupcji, warcholstwa i pieniactwa w polaczeniu z liberum veto niszczyl nie tylko sama Polske i zagrazal jej panstwowosci ale grozil faktyczna epidemia poza granice.Opisy sytuacji w Polsce mozna odnalesc w starych dokumentach nie tylko archiwum wiedenskiego ale na takie dokumenty natrafilem tez we Francji.Takie opisy sa o tyle ciekawe bo tak Polske widzieli przyjezdzajacy obcokrajowcy i takie mieli doswiadczenia z pobytu w Polsce.
Chyba nie musze pisac dlaczego obecne wladze i " obecni "historycy" nie ruszaja tego tematu a wrecz unikaja.



"Kolejnym przykladem jest Powstanie Warszawskie gdzie rzad londynski zajety prywata i walka o stolki(...)"

Tu musze wyjasnic okolicznosci do konca.Rzad w Londynie ponosi cala odpowiedzialnosc za w sumie niepotrzebna smierc tylu tysiecy ludzi, ktorzy zostali przez ten rzad oszukani i zgineli przez
chec osobistych korzysci ludzi z Londynu.
Dobra rzecza bylby wybuch powstania w momencie jednoczesnego uderzenia armii polskiej i radzieckiej na Niemcow.Miasto moglo byc zdobyte szybko i bez wielkich zniszczen ale tak niestety sie nie stalo. Cwaniacy z Londynu przyspieszyli termin powstania bez uzgodnienia tego ze sztabem armii radzieckiej, ktora byla juz niedaleko od Warszawy. Zrobili tak dlatego bo chcieli wczesniej zainstalowac sie w Warszawie i ustanowic swoja wladze czyli ustawic sie na stolkach zanim wejda wojska radzieckie. Takie zachowanie jest dowodem niesamowitej glupoty i prywaty.
Tylko idiota mogl wymyslec i dokonac czegos takiego.Dla kazdego myslacego rzecza jasna jest fakt, ze wejscie armi radzieckiej do Warszawy to byla tylko kwestia czasu.Rzecza logiczna jest tez fakt, ze przygotowanie sobie stolkow w "wyzwolonej" Warszawie bylo przejawem zaslepienia i glupoty politycznej podpartej prywata bo wejscie armii radzieckiej oznaczalo automatycznie przejecie wladzy w Warszawie przez wojskowe wladze radzieckie. W takiej sytuacji rzad londynski
nie mial najmniejszej szansy na cokolwiek w Warszawie.
Kiedy wybuchlo przyspieszone powstanie i ten fakt nie zostal uzgodniony z dowodztem armi radzieckiej wiec zgodnie z logika takiej sytuacji armia radziecka wstrzymala ofensywe warszawska czekajac na rozwoj wydarzen a dzialania niemieckie dokonaly poteznych zniszczen miasta, ktore mozna bylo uniknac gdyby nie glupota i prywata ludzi rzadu londynskiego na zasadzie "dzielenia skory na niedzwiedziu"


"polskie obozy koncentracyjne po 1945 roku w ktorych zostalo zabitych wiele tysiecy ludzi."

chyba komunistyczne?

Nie, polskie. To nie Chinczycy tylko Polacy byli straznikami tych obozow i to Polacy dokonali tych zbrodniczych czynow. To byli tez Polacy,ktorzy przeszli na strone polskiej wladzy ludowej formowanej przez wojskowe wladze radzieckie.Fakt, ze wielu z nich ukrylo swoje zydowskie pochodzenie ale baze stanowili Polacy.Przykladowo to polscy straznicy wykonywali rozkazy Morandela (ukryl zydowskie pochodzenie) i czesto z wlasnej inicjatywy katowali wiezniow.


Gdybym mieszkal za granica nie chcialbym miec Polaka za sasiada. Wystarczajaco duzo widzialem za granica jak Polak okrada Polaka i oszukuje. Polacy to jedna z niewielu nacji, ktora za granica
staje sie wobec siebie chamska i obludna.To doswiadczenia z Niemiec, Holandii i Anglii.


Slowo o Solidarnosci. Tymi wydarzeniami nie ma sie co chwalic. Krotko mowiac, ruch powstal na bazie budowanej od poczatku lat 70-tych przez CIA swojej siatki agenturalnej w Polsce do ktorej potem dolaczyla agentura Watykanu. Ruch Solidarnosci od samego poczatku wykonywal polecenia doradcow CIA a ich glowni przywodcy byli dofinansowani przez Zachod gdy tymczasem doly nie wiedzialy jaka jest prawda i myslaly, ze to spontaniczny ruch w celu wyzwolenia sie od komuny.Pozniejsza praktyka pokazala jak Solidarnosc sprzedala Polske i dopomogla do nowego zniewolenia ekonomicznego i politycznego Polski. Dla USA nigdy nie liczyl sie los ludzi tylko wlasne ekonomiczne i polityczne korzysci. Dlatego dzialania solidarnosciowe byly prowadzone nie dla dobra ludzi w Polsce tylko w celu przejecia nowej strefy wplywow przez mafie Wallstreet i wzbogacenie sie na rozkradaniu polskiego majatku narodowego.
Po 1989 roku podobnie jak po 1945 roku w Niemczech CIA zainstalowalo swoja agenture werbujac Polakow do wspolpracy zeby kontrolowac polska scene polityczna.
Dzialania CIA w Niemczech pokazal bardzo dobrze film dokumentalny pokazany przez TV WDR. Wtedy w kazdej wiekszeh partii politycznej USA zainstalowaölo swoich ludzi. Amerykanie zainstalwali swoja agenture nawet w zwiazkach zawodowych.I to ma byc demokracja, ze spoleczenstwu niemieckiemu
niepozwolono wypowiedziec sie na temat narzuconej przez USA konstytucji. Nie odbylo sie zadne referendum w tej sprawie. Inna sprawa to ten fakt moze miec w przyszlosci bardzo zle skutki dla Polski. Podobnie amerykanie zbudowali swoja agenture w Polsce. Dlatego Polska stala sie dostawca
miesa armatniego na amerykanskie wojny i nie moze podjac zadnej decyzji w waznych sprawach miedzynarodowych bez pozwolenia USA. Polska tez nie moze samodzielnie decydowac o wlasnych sprawach krajowych tam gdzie interes ma USA. W imie interesow amerykanskich agentura polska zwieksza ryzyko kolejnych tragedii narodowych. Co to jest jak nie kontynuacja tradycji Targowicy.
To przeciez ci Polacy dali sie kupic i weszli do agentury oraz za prywatne korzysci stali sie zdrajcami.
W calym swiecie istnieje zjawisko korupcji politycznej ale jej poziom w Polsce jest niespotykany w innych regionach swiata. Wszystkie te wydarzenia jakos dziwnie i nieladnie rzucaja tez swiatlo na polski charakter narodowy
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Paweł Tonderski, 2012.02.03 o 17:16
Proszę pana głupoty pan opowiada, że ho, ho, gdy dochodziło do pierwszego rozbioru Polski, Liberum Veto już nie obowiązywało w Polsce od prawie 200 lat, nie było możliwości zrywania sejmików czy sejmu jednym głosem. Czy pan wie, w jaki sposób doszło do ogłoszenia Konstytucji 3 Maja, jak wyglądał sejm niemy (głuchy też był, bo nie słyszał turkotu kół armat rosyjskich, a może właśnie słyszał?), co robili królowie elekcyjni?

Jak zachowywało się wtedy polskie chłopstwo, mieszczaństwo i żydostwo, a pan szuka całej winy po stronie polskiej szlachty, a kto polskie chłopstwo uczył czytać, kto budował im szkoły, czworaki, uczył hodowli zwierząt i uprawy roli? Za czyje pieniądze wystawiano pułki piechoty, zaciężne, husarii, dragonów?

Co Polskę zgubiło?

Przede wszystkim niezrozumienie tego czym była armia zawodowa, że już samym handlem zbożem, nie utrzyma się pospolitego ruszenia i zagranicznych pułków zaciężnych i rejestrowych, że po prawie 500 latach nieustającej walki na granicach Rzeczypospolitej zaczęło brakować nowych pokoleń Polaków, którzy mogliby ją wtedy obronić.

Kto niby stał na straży całej Europy przed nawałą otomańską?

Na nasze rozbiory wpłynęły również to, że w granicach naszego państwa było zbyt dużo narodowości i religii wrogich naszej Polskiej Cywilizacji, że zaczęliśmy w Polsce stanowić mniejszość, a polskiemu chłopstwu tak naprawdę nie zależało wtedy, czy ich panem będzie Polak, Anglik, Niemiec, czy Francuz albo Szkot i Holender, do upadku Polski doprowadziło również to, że nie było jednolitości, a nasze społeczeństwo było rozwarstwione społecznie, to zgubiło Polskę przede wszystkim, a prywata była zawsze i wszędzie i to nie dotyczyło tylko Polski!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Piotr Świtecki, 2012.02.03 o 19:15
gdy dochodziło do pierwszego rozbioru Polski, Liberum Veto już nie obowiązywało w Polsce od prawie 200 lat
Obawiam się, że to pomyłka. Pierwszy rozbiór 1772 +pl.wikipedia.org a liberum veto było w praktycznym użyciu do połowy XVIII w., formalnie zniesione Konstytucją 3 Maja (1791) +en.wikipedia.org
Pozdrawiam.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Paweł Tonderski, 2012.02.03 o 19:35
Nie to nie jest pomyłka, liberum veto w tej formie o której nas nauczają w polskich szkołach już wtedy nie istniało, żaden jeden poseł nie mógł już wtedy zerwać sejmiku ani Sejmu, robił to, w imieniu jakiejś większej grupy posłów lub szlachty zebranej na sejmiku, nie było zrywania posiedzeń sejmu dzięki jednemu posłowi, to jest nieprawda.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 18:21
Jan.
Solidarność to moje czasy. Co prawda mieszkałem na tzw prowincji , jednak brałem czynny udział. Opisywałem to nie raz. Nie widze powodów aby pleść o tym jeszcze raz. Zresztą, obecnie wszyscy to wiedzą. Powiem ogólnie zgoda. Tylko ta "Targowica" to żydowska robita. Możesz prześledzic po nazwiskach, zaczynając od KORu. Jeszcze mamy kilku pisarzy w Polsce co to wszystko opisali. Nic nowego.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Leszek, 2012.02.03 o 19:26
Nikomu jeszcze nie zaszkodziła rzeczowa rozmowa z kimś o odmiennych poglądach. Nie powinniśmy myśleć w kategorii oblężonej twierdzy, nawet jak coś w tej metaforze jest. I zdecydoanie dobrze jest NIE ŁUDZIĆ SIĘ. Wychodząc od poprawnej analizy rzeczywistości możemy osiągnąć więcej.

1. Rozbiory. Ja bym nie czynił założeń, że to co pisują w swej koresponsdencji przedstawiciele krajów które właśnie przystępują do gwałtu na swej ofierze, musi być prawdziwe albo szczere. To oczywiście preteksty. Powiem tak: gdybym się dogadał z Danią i Rosją by dokonać rozbioru Prus też pisałbym w swych dokumentach np. tak "To wrzód na Europie, militarystyczny reżim grożący sąsiadom, korumpujący rządy krajów ościennych i instalujący w nich swoich agentów, fanatyczny agresywny naród, który prześladował banitów z Polski, biednych arian, którzy w Prusach książęcych zakładali wzorcowe gospodarstwa i przykładali się do postępu przemysłu rolnego. Złośliwi szowiniści bez współczucia dla współbraci chrześcijan. jak ich nie podzielimy to nas zniszczą i podbiją"

Tak, wiem, że Europejczyków przerażała polska anarchia, korupcja i niefunkcjonowanie sądów. Ale jaką z tego mieli szkodę? Wiadomo było że to kondominium rosyjsko-niemieckie (jak teraz). No i póki się nie stawiali to państwo było. Konstytucja 3 maja ujawniła nasze aspiracje i dali nam po łbie (i tak może być teraz jak za wcześnie wyskoczymy nieprzygotowani) Skąd się brała taka potęga Żydów w Polsce? Ano stąd, że Va'ad Arba Aracot zbierał kasę na łapówy dla polskich posłów i przeprowadzał co chciał. I jest tak dalej. Jan ma trochę racji. Tylko przesadza :-]

2. Jestem skłonny podzielić krytyczną opinię o rządzie londyńskim w sprawie powstania. Zreszta, ten rząd nic nie mógł. a jak Sikorski coś próbował to się go alianci pozbyli. Desperacja, panie, desperacja. Potraktowanie Mikołajczyka wydaje mi się niezasłużone. Co on miał uzgadniać z Sowietami, skoro ponad naszymi głowami dogadali się oni z Anglikami i albo do żadnej współpracy w sprawie ataku na Warszawę by nie doszło, albo i tak by nas wyaresztowali i pozabijali. Gdyby Powstanie wypaliło, Rosjanie nie mogliby powołanego w jego wyniku rządu ot tak obalić bez jakiś zgrzytów a aliantami, których opinia publiczna jakieś znaczenie miała. Ale nie wyszło. I bardzo się dziwię Niemcom. Logicznie powinni odpuścić. docelowo osłabiliby wroga na Wschodzie. Ale wyszło na jaw jak oni nas nienawidzili i jaką rolę dla nas widzieli: nasze miejsce na cmentarzu historii.

3. PZPR, Szlomo Morel, Armia Radziecka w Kraju. A że Polacy wśród personelu? Rękę karaj nie ślepy miecz. Naród był zdemoralizowany klęską i okupacją.

4. Polacy za granicą. Smutna prawda. Kiedyś do kościoła polskiego w Chicago przyszła delegacja lokalnej policji i poprosiła proboszcza by przekazał Rodakom prośbę by nie donosili tak na siebie bo oni już nie wyrabiają ze zgłoszeniami. Dlatego nikt nas tam nie szanuje, mimo, że staramy się wtopić w społeczeństwo i nie zakadamy mafii. Zresztą z takim podejściem to i jak?

4. Solidarność. Dla mnie jest powód do dumu, że takie masy zdołały powiedzieć co myślą w obliczu wojsk LWP i KDL nad granicami. Ale nawet moja Mama się już w 1988 so Solidarności nie zapisała. Zakładała ją w 1980 a potem zapisało się tam sporo partyjnych, ktróre przejęły związek i trzymały go w "szafie" po 1981 a szefowa dała się zastraszyś autem które zajechało jej drogę w 1982. I taka to spacyfikowana i "swoja" solidarność powróciła w 1988. Też myślę, że takie Geremki to agentura czy to CIA czy Wielkiego Wschodu. Niedawno wyszło jak G. namawiał STASI do spacyfikowania S. Ku...wy.

5. Co do Watykanu to się nie będę wypowiadać bo nie chcę drażnić naszego bossa.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Piotr Świtecki, 2012.02.03 o 19:32
Proszę się śmiało wypowiadać. Wbrew prześmiewczym insynuacjom nie każdy ciemny katol utożsamia Kościół z Watykanem.
A Pan? Pan utożsamia?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Leszek, 2012.02.03 o 19:38
Alleluja Mufti! To dobrze, że tak patrzy Pan na sprawy.
Janie,
No więc uważam, że Reagan dogadał się z Janem Pawłem II i Ratzingerem na tej zasadzie: wy się odcinacie od teologii wyzwolenia w Am.Pd. a my wam, Polsce i Niemcom pomagamy w obalenmiu komunizmu,,, ale na naszych warunkach. I Kościół został w dłuższej perspektywie przechytrzony. Bo wciąż mam nadzieję, że to było przechytrzenie a nie realizowanie celów CIA.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Adam39, 2012.02.03 o 20:33
Leszek, i ja mam naiwną nadzieję "że to było przechytrzenie a nie realizowanie celów CIA."
Jednak fakty wskazują na coś innego. Na wspólne działanie hierarchów Krk i międzynarodowych komunofaszystów w zniewalaniu Polski i całego narodu.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Leszek, 2012.02.04 o 10:44
hmmm. Jedną z metod oceniania odpowiedzialności jest przyglądanie się komu służy coś co się stało/dzieje. No i tu, zwłaszcza ostatnio, zaczynamy mówić o ogromnych sumach.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.04 o 16:02
Nawet złonet coś czasami napisze uczciwego -
- Polacy wyjeżdżający za granicę w poszukiwaniu pracy cieszą się dobrą opinią i są chętnie zatrudniani. W zachodniej Europie polski pracownik jest postrzegany jako staranny, wykształcony i pracowity człowiek, któremu można zaufać. Polacy w celach zarobkowych wyjeżdżają głównie do Anglii, Niemiec i Holandii.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Krzysztof J. Wojtas, 2012.02.03 o 14:49
Dajecie się Janowi podpuszczać;
chce - możemy się spotkać "oko w oko" i podyskutować.

Tu - należy mu się jedynie Kop w...d...., bo żadnej argumentacji poza oszczerstwami nie przedstawił.

PS. Powstanie Warszawskie. Chyba w 1972 (coś koło tego, bo ja byłem w 1973 roku Pełnomocnikiem Studenckiej Akcji Letniej w Bieszczadach - jeszcze ZSP,ale już prawie ZSMP), kolego (z kimś jeszcze) był na spotkaniu z Berlingiem. On miał willę na półwyspie Zalewu Solińskiego.
Był na tyle stary, że już mu nie zależało i trochę opowiadał.
A my później mieliśmy spotkanie z beczką piwa (wspólne imieniny Krzysztofów).

No i tak trochę wieści z drugiej strony...
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Piotr Świtecki, 2012.02.03 o 14:53
Jakie wieści? Można prosić o parę słów więcej?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Krzysztof J. Wojtas, 2012.02.03 o 15:09
Kiedyś się spotkamy - to pogadamy..

W zasadzie nic ponad to, co można jakoś skompletować.
Tyle, że wtedy to było rzeczywiście interesujące. Chociaż i teraz dla wielu (patrz Jan) jest to jeszcze wiedza tajemna.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 15:04
Krzysztof.
No właśnie piszę o tym, rzucił kilka tematów i bądz mądry i mu tłumacz dlaczego nie jesteś wielbładem. Wszyscy wiemy jak zakłamana jest historia Polski i nie tylko.
Wezmie taki ugładzony życiorys przez michnikoidów Szymborskiej i tłumacz mu, że jest całkiem inaczej. A tam brak słów.
Ja bym wolał niech napisze o sprawach aktualnych. Co z michnikiem należy zrobic, co michnik powinien zrobić z sobą po przedstawieniu ludzi honoru. Gdzie nawey dzisiejszy sąd uznaje ich za bandytów. Ja bym sobie w łeb strzelił, tylko celnie. Pozdrawiam Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Adam39, 2012.02.03 o 16:18
Jest oczywistą oczywistością, że daliśmy się panowie jakby inteligentnemu przeciwnikowi podpuścić. Ale jednocześnie argumenty nasze są racjonalne i prawdziwe. Niech Jan przedstawi Naród, który według niego zasługuje na przyjęcie za wzór do naśladowania, dla nas Polaków.
A może i dla całego świata. A my to ocenimy.
Natomiast rada Jana, niby życzliwa - "Życze wam dużo energii w pracy nad sobą, nad własnym charakterem w procesie samodoskonalenia sie.", jest ogólnikowa, i próbująca ustawić się przezeń, w pozycji tego "starszego i mądrzejszego". Czekam na konkrety ze strony Jana. W przeciwnym przypadku dyskusja staje się bezprzedmiotowa. A Jan będzie uważany za syjonistycznego, chasbarskiego prowokatora.
Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 16:27
Adam39.
Szkoda Jana, że trafił jak raz na portal ciemniaków. Mały portal, jak niektórzy mowia niszowy. Tutaj nie rozwinie skrzydeł. Z taką wiedza powinien zaistniec na Nowym Ekranie czy na S 24 lub Onecie. A może coś powinien skrobnąć z Grossem do spółki pod dyktando - i jaka kasa czeka. Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
PP, 2012.02.03 o 20:40
<<Chyba zupelnie bez powodu nie wzielo sie powiedzonko w USA- "glupi jak Polak".>>

Rzeczywiście nie bez powodu - Polska to jeden z niewielu krajów, których obywatele tak źle mówią o swoim kraju i rodakach.

Polacy może nie są idealnymi sąsiadami, ale przecież nie gorszymi niż Anglicy czy Francuzi. Jedno jest pewne - jeśli zachorujesz, Polak pierwszy (i często: jedyny) Ci pomoże. Zapewne jeśli odniesiesz sukces, niejeden będzie patrzył wilkiem... co nie znaczy, że Anglik czy Francuz nie - oni po prostu lepiej udają.

A co do Targowicy... tylko w Polsce mieliśmy i mamy zdrajców? Tego towaru na całym świecie dostatek...

Nie jesteśmy narodem wybranym, mamy swoje wady ;),
ale przyznawać Amerykanom rację, gdy mówią "głupi jak Polak" może tylko nie Polak albo... rzeczywiscie głupi Polak.

Trochę dumy!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Piotr Świtecki, 2012.02.03 o 20:46
Touché!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
PP, 2012.02.03 o 21:38
Francuzi to betka, ale jezyk im się udał... nawet na ekranie "brzmi" pięknie. :-)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.03 o 21:04
PP witaj.
Dawno nas nie odwiedzałaś. W zasadzie nie ma o czym dyskutować. Ostatnio czytam, że amerykanie to najgłupszy naród. Nawet jakiś film na Yotube oglądałem. Nawet nie wiedzą czy Francja to panstwo. Nie przyszło mi jednak do głowy, aby o tym "odkryciu" się drzeć. Yo chtba na takiej zasadzie jest Polak najglupszy w ameryce, w Polsce, wszedzie. Zależy kto i dlaczego coś nagłaśnia. No i Janowi nie przedstawiałem głupich amerykanów jako kontrargument, bo to byłoby żałosne. Zapewne to robota żydostwa, ale znam Polaków, nawet dobrych znajomych. Wyjechali do Ameryki i mają się dobrze. Pracują, mają rodziny, samochody, domy. Przylatują co tok do Polski, bywają u mnie. No i co, mam powiedzieć że są głupi. To oczywiście jałowa dyskusja - ja powiedziałbym, z jeszcze jednym żydem. Dlatego nie wdaję sie w spory z nim, bo po co. Widzę, że nawet nie czuje gość Polski. Pozdrawiam serdecznie i może pobądż z nami trochę. Pozdrawiam jeszcze raz.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
PP, 2012.02.03 o 21:42
Witaj Zenonie,

stęskniłam się za Wami!
Mam nadzieję wreszcie nadrobić zaległości i pobyć tu trochę... no i trochę popyskować. ;-)

Pozdrawiam Wszystkich serdecznie
PP
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.04 o 07:18
PP.
Wczoraj straciłem łącza - radiówka. Witaj siostro w rodzinie. I popyskujesz sobie. Wczoraj bym tego nie napisał, ale dzisiaj widze, że już kopa mi dałaś. Nic to Pozdrawiam :-)))
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Zenek, 
PP, 2012.02.04 o 12:37
a tam, zaraz kopa, tylko piszę, co mi się nie podoba. Ty rób to samo (byle nie za mocno ;) - tak jest uczciwiej... i mądrzej.

Pozdrawiam :-)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zenek, 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.04 o 12:44
PP.
Nie martw się, wszystkie uwago przyjmuję/. To nie znaczy że rezygnuję z własnego zdania. I chyba tak ma być. A może byś siostro napisała jakis artykulik po wędrówkach światowych. Pozdrawiam tak samo serdecznie :-)))
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zenek, 
PP, 2012.02.04 o 12:48
Cieszę się. :)

OK, jak mi coś wpadnie do głowy, to skrobnę. ;-)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Zenek, 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.04 o 12:58
PP.
Miło, bo brakowało mi Ciebie. Napisz coś. Pozdrawiam :-)))
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Dwóch ludzi, Polak z Australii i Jan 
Zenon Jaszczuk, 2012.02.05 o 11:12
Za - +kaz47.nowyekran.pl -
- W NASZEJ OJCZYŹNIE
ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM w naszej Ojczyźnie której nie opuszczę...



w naszej Ojczyźnie której nie opuszczę

jest takie jedno miejsce pełne wiary

gdzie czas nie gryzie żelaza i murów

i gdzie bezsilne są wszystkie zegary



w naszej Ojczyźnie której nie opuszczę

bo nie zostawię Matki w chwili trwogi

jest takie miejsce do którego wiodą

z każdego kąta wszystkie polskie drogi



w naszej Ojczyźnie której nie opuszczę

są takie miejsca gdzie płaczą kamienie

i gdzie przystoi gdy płacze Historia...

pokora…cisza…pamięć…i…milczenie...
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
 
login:
hasło:
 
załóż konto, załóż bloga!
Więcej funkcji, w tym ocenianie i komentowanie artykułów.
odzyskaj hasło
najnowsze komentarze
Re: Mufti: Czym dla CIEBIE jest Polskosc?
Piotr Świtecki → MatiRani
Mufti: Czym dla CIEBIE jest Polskosc?
MatiRani → Piotr Świtecki
Re: Polki, Polacy i ludzie nam życzliwi
Piotr Świtecki → MatiRani
Re: Polki, Polacy i ludzie nam życzliwi
MatiRani → Piotr Świtecki
Re: Polki, Polacy i ludzie nam życzliwi
MatiRani → janekk
Re: Polki, Polacy i ludzie nam życzliwi
Piotr Świtecki → janekk
Re: Polki, Polacy i ludzie nam życzliwi
Piotr Świtecki → MatiRani
Re: Polki, Polacy i ludzie nam życzliwi
Marek Stefan Szmidt → janekk
Re: Polki, Polacy i ludzie nam życzliwi
janekk → Marek Stefan Szmidt
Re: Polki, Polacy i ludzie nam życzliwi
janekk → Zenon Jaszczuk
Re: Polki, Polacy i ludzie nam życzliwi
janekk → MatiRani
Re: Polki, Polacy i ludzie nam życzliwi
Marek Stefan Szmidt → janekk
Re: Polki, Polacy i ludzie nam życzliwi
MatiRani → janekk
Re: Polki, Polacy i ludzie nam życzliwi
janekk → Zenon Jaszczuk
więcej…